shutterstock 2486401599-Sozopol-Bułgaria shutterstock 2486401599-Sozopol-Bułgaria

Wakacje 2025 – jak podróżowali Polacy

Polacy coraz świadomiej podchodzą do planowania wyjazdów. Jak wynika z ostatniego badania GfK przeprowadzonego na zlecenie eSky.pl, chętnie organizują podróże samodzielnie, coraz częściej rezerwują urlop z wyprzedzeniem, a jednocześnie niezmiennie cenią wygodę pakietów all inclusive. 

Cyfrowa samodzielność

W 2025 roku niemal co drugi Polak wybierający się na wakacje, zorganizował wyjazd samodzielnie, a aż 6 na 10 podróżnych dokonało rezerwacji online – bez konieczności korzystania z oferty tradycyjnych biur podróży. Najbardziej cyfrową grupą okazali się 35–44-latkowie, z których ponad 70 proc. woli planować urlop za pomocą aplikacji i stron internetowych. 

Nowoczesne technologie i rosnąca świadomość turystyczna sprawiają, że Polacy coraz chętniej sami decydują o każdym etapie swojej podróży. To pokazuje, że internetowe biura podróży stają się nie tylko dostawcą usług, ale partnerem wspierającym w wyborze najlepszej oferty. W eSky.pl wiemy jak ważne jest podążanie za nowoczesnymi technologiami, które elastycznie dostosowują ofertę do potrzeb naszych klientów, dlatego stale rozwijamy nasze usługi przy wykorzystaniu m.in. big data i sztucznej inteligencji. AI pozwala nam choćby przedstawiać hotele najbardziej pasujące do profilu użytkownika i zaproponować udogodnienia, które dodatkowo uatrakcyjnią wyjazd. Dzięki temu, klienci eSky mogą mieć pewność, że podróż będzie spełnieniem ich marzeń – mówi Katarzyna Hauton, Group Brand Manager w eSky.pl.  

Wcześniejsze planowanie i budżetowa rozwaga

Z raportu GfK wynika, że coraz więcej osób rezerwuje wakacje z dużym wyprzedzeniem. Ponad połowa osób w wieku 45+ kupuje wyjazdy co najmniej trzy miesiące przed wylotem, zyskując spokój i stabilność finansową. Młodsi (18–24 lata) wolą elastyczność i okazje last minute, a około 20 proc. wszystkich podróżnych podejmuje decyzję o wakacjach w ostatniej chwili.

– Widzimy wyraźny trend łączenia wygody z rozsądnym podejściem do budżetu. Dla wielu osób wcześniejsza rezerwacja oznacza oszczędność i większą przewidywalność kosztów, co jest szczególnie ważne przy planowaniu rocznych wydatków w gospodarstwie domowym. Bookowanie z wyprzedzeniem to także dostęp do większej liczby ofert hoteli w różnych częściach Europy i świata – dodaje Katarzyna Hauton z internetowego biura podróży eSky Group. 

All inclusive wciąż nr 1, ale…

Choć rośnie liczba podróżnych samodzielnie organizujących wyjazdy, aż 75 proc. osób korzystających z usług internetowych i tradycyjnych biur podróży wybiera formułę all inclusive.  Największą popularnością cieszy się ona wśród rodzin z dziećmi i osób starszych. Młodsze pokolenie natomiast coraz częściej szuka elastycznych rozwiązań, rezygnując z hotelowej pełnej obsługi na rzecz lokalnych doświadczeń.

Badanie GfK pokazuje, że polski turysta w 2025 roku to klient świadomy, wymagający i poszukujący dopasowanych ofert. Elastyczność, łatwość porównywania propozycji online oraz komfort pozostają kluczowymi czynnikami wyboru.

Załączniki do publikacji

Pobierz powiązane pliki

Podróżnicze trendy Polaków w 2025 roku
Podróżnicze trendy Polaków w 2025 roku

Kontakt dla mediów

Zdobądź potrzebne informacje

Marcin_Starkowski.jpg
contact tel

Marcin Starkowski

Group PR Manager

contact tel +48 600 319 818 contact mail marcin.starkowski@esky.com

12651.jpg
contact tel

Mateusz Dul

Senior PR Specialist

contact tel +48 781 010 873 contact mail mateusz.dul@esky.com