Kontakt dla mediów
Zdobądź potrzebne informacje
Dołączenie Thomas Cook do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej Grupy z głównie wyszukiwarki lotów w kierunku internetowego biura podróży. Naszą ambicją jest wejście w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej – podkreśla Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.
Thomas Cook obecnie działa jako internetowe biuro podróży i w całości opiera swoją ofertę na pakietach dynamicznych Lot+Hotel. Nowy model działalności firma obrała w 2020 roku, kiedy to wróciła na rynek po uprzedniej upadłości jako tradycyjny touroperator. Aktualnie Thomas Cook prowadzi sprzedaż w Wielkiej Brytanii, gdzie marka cieszy się wysoką świadomością – wskaźnik ten wynosi 88%.
Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie: już w tym roku będzie to rentowna firma, która bez dodatkowych inwestycji zdobyła zauważalny udział w bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym, a jej obroty sięgają niemal 115 mln funtów (600 mln złotych) rocznie. Pakiety Lot+Hotel świetnie sprawdzają się w realiach zachodnioeuropejskich, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Kupując wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, tamtejszych podróżników interesuje cena wyjazdu, standard i rodzaj zakwaterowania itp. – wyjaśnia Łukasz Habaj.
Sfinalizowana transakcja przejęcia oznacza początek integracji Thomas Cook do struktur Grupy eSky. Najważniejsze zmiany dotyczą wymiaru produktowego ze szczególnym naciskiem na wymianę technologiczną: do serwisów Thomas Cook wdrożone zostanie portfolio 560 przewoźników lotniczych współpracujących z eSky, co zwiększy dostępne opcje podróży i poprawi konkurencyjność firmy pod kątem cenowym. Jednocześnie dzięki efektowi skali eSky będzie mógł zaoferować swoim klientom jeszcze korzystniejsze oferty w ramach pakietów Wakacje i City Break.
W procesie integracji spółek kluczową rolę będzie odgrywać sprawdzona autorska technologia eSky, dzięki której uda się zoptymalizować koszty operacyjne Thomas Cook, zapewniając firmie przestrzeń do rentowności i dalszego wzrostu.
Celem jest dalsza praca nad rentownością w 2025 roku, co będzie możliwe m.in. poprzez automatyzację procesów i poprawę marż w wyniku uruchomienia szerokiej gamy usług dodatkowych znanych klientom eSky. Co więcej, wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co pomoże w sposób wyraźny poprawić rentowność – mówi prezes Grupy eSky.
Szybki rozwój pakietów dynamicznych jest odpowiedzią internetowych biur podróży na rosnące wymagania konsumenta, który chce podróżować inaczej niż w ramach statycznej oferty touroperatorskiej, a jednocześnie mieć gwarancję bezpieczeństwa. Potrzebę tę zaspokaja produkt, który zamiast lotów czarterowych bazuje na siatce tysięcy połączeń realizowanych przez niskobudżetowych i regularnych przewoźników, a dodatkowo łączy je z milionami obiektów noclegowych na całym świecie i produktami dodatkowymi takimi jak ubezpieczenia czy transfery lotniskowe. Dodatkowo wyjazdy w formie pakietu dynamicznego są wycieczkami, które w Polsce obejmuje Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. W efekcie pakiety dynamiczne są tańszą, bardziej elastyczną i dopasowaną do potrzeb klienta alternatywą do statycznej oferty tradycyjnych touroperatorów.
Zainteresowanie pakietami jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej oferta jest w wyraźnym trendzie wzrostowym, a my jesteśmy w awangardzie tej zmiany: w 2024 roku obsłużymy około 100 tys. klientów jako touroperator, a obroty w tym obszarze mają sięgnąć niemal 185 mln zł, czyli wzrosną o 173 proc. r/r – podaje Łukasz Habaj.
W przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży w segmencie touroperatorskim na poziomie 1 mld zł przy liczbie klientów około 300 tysięcy.