Kontakt dla mediów
Zdobądź potrzebne informacje
Innowacyjny model dystrybucji NDC 21.3 „Direct Connect” znacznie usprawni prezentację oferty PLL LOT w serwisach Grupy eSky i pozwoli na rozwijanie współpracy w kolejnych obszarach biznesowych. Z kolei pasażer zyskuje dzięki temu dostęp zarówno do różnorodnych taryf, pełnego portfolio produktów linii lotniczej, jak i lepiej dopasowanej oferty przewoźnika. Obie spółki traktują tę integrację jako ważny krok w kierunku ulepszeń technologicznych oraz rozwoju kanałów sprzedaży detalicznej.
Współpraca ta wykracza daleko poza aspekt technologiczny, mając dla spółek strategiczne znaczenie. Bezpośrednia integracja PLL LOT z eSky w technologii NDC to pierwsza tego typu współpraca z internetową platformą podróży dla polskiego przewoźnika. Dzięki wzmocnionym relacjom biznesowym z wiodącą linią lotniczą w regionie CEE zyskujemy przewagę nad konkurencją. NDC to przyszłość współpracy przewoźników lotniczych z platformami podróży, gdyż system ten zapewnia niezawodność oraz możliwość personalizacji oferty — mówi Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.
LOT jest liderem technologicznym na rynku. Już dziś jesteśmy jednym z największych e-commerce’ów w Polsce, działającym na ponad 50 rynkach na świecie, a od zeszłego roku oferujemy także najnowsze technologie dla naszych partnerów w segmencie agencyjnym. eSky jest pierwszym agentem w Polsce połączonym bezpośrednio z PLL LOT technologią NDC, która stanowi ważny element naszej strategii handlowej. Współpraca technologiczna z eSky otwiera nowy rozdział dla naszego partnerstwa, ale przede wszystkim jest to także korzyść dla naszych wspólnych klientów – pasażerów LOT-u. Dzięki niej zaproponujemy im optymalną ofertę, dostosowaną do bieżących potrzeb i oczekiwań pasażerów, udostępniając szerszy wachlarz usług dodatkowych — podkreśla Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Według informacji Grupy eSky, pod względem obsługiwanych przez jej platformę pasażerów, PLL LOT są numerem jeden w segmencie regularnych linii lotniczych na polskim rynku. Ponadto w ostatnich trzech latach, co roku sprzedaż lotów narodowego przewoźnika za pośrednictwem serwisów eSky osiągała dwucyfrowe wzrosty.
Grupa eSky chce wykorzystać portfolio PLL LOT do wzmocnienia swojej oferty pakietowej City Break i Wakacje. Jedną z głównych zalet podróżowania w formule lot plus hotel niewątpliwie jest szeroka gama kierunków i elastyczność w wyborze terminu. Jestem pewien, że nasi klienci z pewnością docenią gęstą siatkę połączeń oferowanych przez LOT, a także mnogość usług dodatkowych, które sprawią, że odkrywanie świata będzie bardziej komfortowe – twierdzi Łukasz Habaj i postuluje dalsze zacieśnianie partnerstwa między firmami, zwłaszcza w obszarze produktowym.
Już dziś klienci eSky mają dostęp do oferty PLL LOT w kanale NDC na ponad 50 rynkach. Obecnie platforma podróży oferuje swoim użytkownikom oferty 40 linii lotniczych w innowacyjnym systemie dystrybucji. Już w I kw. 2024 ponad połowa sprzedaży w segmencie regularnych przewoźników jest generowana za pomocą modelu NDC, zaś w kolejnych miesiącach firma będzie konsekwentnie zwiększać udział tej technologii w swojej dystrybucji.
Współpraca handlowa, a także duży wpływ obu firm na kształt rynku turystycznego w naszym regionie to czynniki, dzięki którym wspólnie czynimy podróże dostępnymi dla każdego. Fundamentalną rolę odgrywają tu linie lotnicze, na czele z LOT-em w Europie Środkowo-Wschodniej — podsumowuje prezes Grupy eSky.