Kontakt dla mediów
Zdobądź potrzebne informacje
Mimo panującej epidemii Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej. Po zeszłorocznym debiucie w Republice Południowej Afryki, w tym roku rozpoczyna działalność w czterech nowych krajach afrykańskich – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii.
Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 roku – twierdzi Łukasz Neska, wiceprezes Grupy eSky.
Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld dolarów PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Co ciekawe, od zniesienia lockdown, w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (ang. airline-seat capacity), przy czym 94 proc. pochodzi z rejsów międzynarodowych.
W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów – plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała jedną czwartą nowych miejsc pracy w tych krajach.
Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały kraje inne niż Polska.
Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym głównym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA – dodaje wiceprezes Grupy eSky.