shutterstock 619887524 shutterstock 619887524

Grupa eSky wchodzi na cztery nowe rynki w Afryce

W październiku br. Grupa eSky rozpoczęła działalność w czterech nowych krajach Afryki – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii. Zgodnie z raportem Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), w 2019 r. wartość branży Travel and Tourism w regionie Afryki oscylowała się na poziomie 168 mld dolarów PKB. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały kraje inne niż Polska.

Mimo panującej epidemii Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej. Po zeszłorocznym debiucie w Republice Południowej Afryki, w tym roku rozpoczyna działalność w czterech nowych krajach afrykańskich – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii.

Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 roku – twierdzi Łukasz Neska, wiceprezes Grupy eSky.

image processing20230505-3732800-10xt0wm

Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld dolarów PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Co ciekawe, od zniesienia lockdown, w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (ang. airline-seat capacity), przy czym 94 proc. pochodzi z rejsów międzynarodowych.

W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów – plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała jedną czwartą nowych miejsc pracy w tych krajach.

Dywersyfikacja sprzedaży dzięki ekspansji

Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały kraje inne niż Polska.

image processing20230505-3732801-1coy219

Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym głównym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA – dodaje wiceprezes Grupy eSky.

Kontakt dla mediów

Zdobądź potrzebne informacje

image_processing20240902-9-gjtbc9.jpg
contact tel

Eugeniusz Triasun

Starszy Specjalista ds. PR

contact tel +48 781 010 873 contact mail eugeniusz.triasun@esky.com

image_processing20240905-9-vw2mjo.jpeg
contact tel

Deniz Rymkiewicz

Rzecznik prasowy

contact tel +48 600 319 818 contact mail deniz.rymkiewicz@esky.com