thumbnail 2798013 thumbnail 2798013

Grupa eSky jako pierwsza na świecie z technologią NDC Lufthansa Group. Dzięki niej potroiła sprzedaż biletów przewoźnika

Model New Distribution Capability (NDC) pozwala liniom lotniczym bezpośrednio dostarczać swoje oferty platformom do organizacji podróży. Dzięki temu rozwiązaniu osoby organizujące podróże samodzielnie korzystają z cen identycznych do tych prezentowanych na stronach przewoźników. Dodatkowo otrzymują bardziej precyzyjną informację o dostępności miejsc na pokładzie czy opłatach za bagaż. Klienci Grupy eSky jako pierwsi na świecie korzystają z usług Lufthansa Group oferowanych wyłącznie za pomocą NDC.

Współpraca między Grupą eSky a przewoźnikami zrzeszonymi w Lufthansa Group to kolejny etap zacieśniania relacji partnerskich między firmami. Już w 2020 roku Grupa eSky jako jedna z pierwszych firm na świecie zdecydowała się na uzupełnienie dotychczasowych źródeł pozyskiwania ofert lotniczych o system NDC Lufthansa Group. Efekt? Zaraz po jego wdrożeniu potroiła sprzedaż biletów na rejsy realizowane liniami niemieckiego potentata branży lotniczej. Natomiast ich udział w strukturze sprzedaży linii regularnych wzrósł z blisko 5 proc. w 2019 roku do prawie 14 proc. w 2022 r.

Koncentrujemy się na rozwiązaniach przyszłości, które transformują branżę turystyczną i stawiają klienta na pierwszym miejscu. Model dystrybucji NDC jest jednym z elementów tej zmiany, a ścisła współpraca z Lufthansa Group to idealny przykład wspólnych działań na rzecz klientów linii lotniczych i internetowych biur podróży. Pokazujemy innym graczom na rynku, że współpraca na partnerskich zasadach oznacza wymierne korzyści dla wszystkich stron – podkreśla Jakub Bajorski, Chief Product Officer w Grupie eSky.

Większy wybór dla klientów i oszczędność dla biur podróży

Od 2020 roku technologia NDC Lufthansa Group jest aktywna we wszystkich serwisach Grupy eSky. Jednak to od 2023 roku klienci firmy – jako pierwsi na świecie – korzystają z oferty niemieckiego giganta wyłącznie w bezpośrednim modelu dystrybucji. Dzięki temu zyskują dostęp nie tylko do cen widocznych w kanale przewoźnika, ale też do wszystkich usług dodatkowych z portfolio linii Air Dolomiti, Austian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings Discover, Lufthansa i SWISS. Chodzi m.in. o możliwość wykupienia bagażu rejestrowanego, dokładny wybór miejsc w samolocie i posiłków, a także wstęp do saloników biznesowych na lotnisku.

Również dla biur podróży model NDC oznacza szereg korzyści, z redukcją kosztów na czele. To dlatego, że nowoczesna technologia dystrybucji pozwala prezentować oferty lotnicze z pominięciem tzw. Globalnych Systemów Dystrybucji (GDS). Umożliwia to łatwiejsze dostosowywanie ofert do potrzeb klientów, inspirowanie ich do podróży oraz ulepszanie obsługi klienta dzięki szybszym i niezawodnym transakcjom. Z kolei linie lotnicze oferujące modele NDC zyskują większą kontrolę nad procesem sprzedaży i mogą efektywniej zarządzać relacjami ze swoimi kontrahentami.

Model NDC z połową udziału w sprzedaży jeszcze w 2023

Współpraca Grupy eSky i Lufthansa Group udowadnia, że model NDC jest przyszłością sprzedaży detalicznej w sektorze lotniczym. W tej chwili firma dystrybuuje oferty 35 linii lotniczych za pomocą tego modelu. Natomiast do końca 2023 r. technologia NDC będzie odpowiadać za ok. połowę sprzedaży w segmencie regularnych linii lotniczych na platformach eSky.

Niezwykle cieszymy się z faktu, że Grupa eSky osiągnęła wyjątkowy poziom adopcji technologii NDC, sprzedając prawie wszystkie oferty linii lotniczych Lufthansa Group poprzez ten kanał. To kolejny kamień milowy w naszej współpracy. Grupa eSky wdrożyła zaawansowaną technologię dystrybucji i staje się pionierem w dostarczaniu klientom szerokiej gamy lotów i produktów dodatkowych linii zrzeszonych w naszej Grupie – podkreśla Johannes Walter, Head of Channel Partners w Lufthansa Group.

Kontakt dla mediów

Zdobądź potrzebne informacje

image_processing20240902-9-gjtbc9.jpg
contact tel

Eugeniusz Triasun

Starszy Specjalista ds. PR

contact tel +48 781 010 873 contact mail eugeniusz.triasun@esky.com

image_processing20240905-9-vw2mjo.jpeg
contact tel

Deniz Rymkiewicz

Rzecznik prasowy

contact tel +48 600 319 818 contact mail deniz.rymkiewicz@esky.com