shutterstock 2417964557 shutterstock 2417964557

eSky z rekordowym 2019 rokiem i strategią działania na bieżący rok

Firma eSky.pl — lider na rynku internetowych biur podróży — odnotowała ponad 2,3 mld zł przychodu w 2019 roku, co stanowi ponad 80 proc. wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Rekordowy wzrost przychodów przełożył się proporcjonalnie na wzrost zysku operacyjnego.

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży firmy eSky.pl, (Total Transaction Value - TTV) wyniosła ponad 2,3 miliarda złotych przychodu. Wynik ten jest większy o 81 proc. w porównaniu do 2018 roku. Z kolei liczba rezerwacji dokonanych za pośrednictwem serwisu eSky.pl była większa o 65 proc. i wyniosła ponad 2 mln w 2019 roku.

W 2019 roku oprócz rosnącego wolumenu sprzedażowego widać zdecydowany wzrost koszyka zakupowego. Świadczy to o tym, że klienci coraz częściej wykupują usługi dodatkowe, takie jak ubezpieczenia podróżne, rezerwują noclegi w hotelach lub wynajmują samochody – mówi Łukasz Neska, wiceprezes Grupy eSky.

W ubiegłym roku firma eSky.pl prowadziła intensywną globalną ekspansję. Rozpoczęto działalność na dwóch nowych kontynentach — Afryce (RPA) oraz Australii i Oceanii (Nowa Zelandia). Natomiast w Europie zasięg firmy powiększył się o kraje półwyspu skandynawskiego oraz rynki zachodnioeuropejskie, tj. Niemcy, Szwajcarię, Austrię, Niderlandy, Belgię i Włochy. Oprócz tego eSky wszedł na kolejne rynki Ameryki Południowej, m.in. Chile, Argentynę oraz Meksyk.

2020 rokiem kolejnych wzrostów i wyzwań

Początek br. był bardzo obiecujący, wręcz rekordowy. W styczniu 2020 roku tzw. TTV wyniósł ponad 232 mln złotych przychodu, co daje wzrost rok do roku na poziomie prawie 50 proc. Z kolei luty, mimo rozwijającej się pandemii w Azji oraz Europie, zakończył się wzrostem na poziomie 43 proc. TTV rok do roku. Mimo negatywnych skutków koronawirusa w marcu firma eSky.pl zanotowała w pierwszym kwartale br. znaczny wzrost sprzedaży rok do roku.

Bardzo dobre wyniki finansowe w 2019 r. oraz na początku br. wynikają zarówno z ekspansji międzynarodowej jak i rozwoju oferty produktowej, w tym pakietów Lot+Hotel, City Breaków oraz połączeń typu multiline, które są złożone z ofert różnych linii lotniczych — tanich, regularnych czy czarterowych — zazwyczaj niewspółpracujących ze sobą.

Pandemia wymaga szybkiej reakcji

Początkowo koronawirus, rozwijający się w Azji, nie miał większego wpływu na wyniki sprzedażowe firmy. Jednakże na przełomie lutego i marca, gdy we Włoszech epidemia rozwinęła się w gwałtownym tempie, a linie lotnicze kolejno odwoływały loty, sytuacja na rynku turystycznym się zmieniła.

W zaistniałej sytuacji Zarząd eSky.pl niezwłocznie zweryfikował możliwości rynkowe i scenariusze postępowania, aby zachować stabilność firmy w trakcie kryzysu. Opracowana została strategia działania, obejmująca wdrożenie planu oszczędnościowego, a także wewnętrzną reorganizację struktur pracowniczych, aby efektywniej wykorzystać zasoby firmy w okresie przestoju. Założenia strategii mają na celu zapewnienie płynności finansowej firmy w okresie ograniczonej sprzedaży, a jednocześnie możliwość odbudowy struktur, by sprostać popytowi po etapie kryzysu.

Uznaliśmy, że w tak dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej, należy natychmiast dostosować się do warunków otoczenia i zbudować racjonalny plan. Aktualna sytuacja na świecie udowodniła, że szeroka ekspozycja międzynarodowa i zwinne zarządzanie pozwalają na dywersyfikację sprzedaży. Rynki, uruchomione w 2019 roku, m.in. Meksyk, w obecnej chwili, odgrywają kluczową rolę w sprzedaży firmywyjaśnia Łukasz Neska.

Eksperci eSky.pl przewidują, iż sprzedaż powinna zacząć się stopniowo odradzać od czerwca bieżącego roku. Na podstawie wyników badania przeprowadzonego w Chinach, pokazujących, że wśród TOP 3 potrzeb ludzi po zakończeniu epidemii jest chęć podróży, można spodziewać się wzrostu zainteresowania w krótkim czasie po zniesieniu restrykcji. Szybko odrodzi się również obszar podróży służbowych, gdzie firmy będą chciały nadrobić zaległości biznesowe. To daje pozytywne światło na branżę turystyczną.

Kontakt dla mediów

Zdobądź potrzebne informacje

image_processing20240902-9-gjtbc9.jpg
contact tel

Eugeniusz Triasun

Starszy Specjalista ds. PR

contact tel +48 781 010 873 contact mail eugeniusz.triasun@esky.com

image_processing20240905-9-vw2mjo.jpeg
contact tel

Deniz Rymkiewicz

Rzecznik prasowy

contact tel +48 600 319 818 contact mail deniz.rymkiewicz@esky.com