Kontakt dla mediów
Zdobądź potrzebne informacje
Ubiegły rok dla Grupy eSky to także wejście na rekordową liczbę nowych rynków – w tym do Wielkiej Brytanii i Irlandii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Grecji oraz krajów bałkańskich. W strategicznych planach na kolejne lata Grupa zakłada jeszcze intensywniejszą ekspansję, rozbudowanie siatki połączeń — zwłaszcza do krajów azjatyckich i afrykańskich — a także dalszy rozwój oferty pakietowej „Lot+Hotel” oraz połączeń łączonych.
Ubiegły rok był dla nas jednym z najlepszych, przełomowych. Wypracowaliśmy ponad 1,5 miliarda przychodów ze sprzedaży, z czego aż 180 milionów przychodów netto. Liczba użytkowników naszego serwisu wzrosła do 180 mln, a naszą aplikację pobrano aż 3,6 mln razy. Osiągnęliśmy imponujące wzrosty, rozwinęliśmy nowe linie produktowe, na niespotykaną dotychczas skalę eksplorowaliśmy nowe obszary geograficzne i z sukcesem weszliśmy aż na 10 nowych rynków. W tej chwili Grupa eSky jest obecna w każdym kraju regionu LATAM — od Argentyny po Meksyk z uwzględnieniem krajów Ameryki Środkowej oraz hiszpańskojęzycznej społeczności USA. Dlatego zdecydowaliśmy się pójść dalej i udostępnić naszą ofertę Europejczykom – od 2018 roku naszą ofertę wybierają także Brytyjczycy, Irlandczycy, Hiszpanie, Portugalczycy, Francuzi, Grecy, a także mieszkańcy Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry. W tym roku będziemy wchodzić na kolejne rynki, a nasze plany zakładają m.in. pokrycie całej Europy oraz wyjście jeszcze dalej. Mówiąc o skali planowanej ekspansji, mam na myśli potrojenie liczby nowo zaadresowanych rynków w stosunku do tej z ubiegłego roku – twierdzi Łukasz Neska, wiceprezes i Chief Marketing Officer w Grupie eSky.
W najbliższym okresie Grupa eSky skoncentruje się na wejściu na nowe rynki, ale także będzie dalej włączała do swojej oferty nowych przewoźników i rozwijała siatkę połączeń. W tej chwili użytkownicy serwisu eSky mogą skorzystać z oferty ponad 950 przewoźników — zarówno tanich linii lotniczych, charterów, jak i lotów regularnych. Doskonałe wyniki finansowe wywodzącej się z Katowic spółki są również rezultatem rozwoju oferty produktowej, w tym stale doskonalonej i poszerzanej oferty pakietowej „Lot+Hotel”, a także rozwoju technologii wspierającej użytkowników w planowaniu podróży. W 2018 roku liczba osób aktywnie korzystających z serwisu wzrosła do 180 milionów. Grupa odnotowała także wzrost pobrań aplikacji mobilnej — do 3,6 mln użytkowników.
To, nad czym również chcemy się skupić w 2019 roku, to — obok ekspansji — dalszy rozwój naszych rozwiązań technologicznych. Myślimy o ulepszeniu oferty dostępnej w ramach lotów łączonych, pracujemy nad optymalizacją działania całej technologii oraz poprawie algorytmów wyszukań. Skupimy się także na dalszym intensywnym rozwoju oferty pakietowej „Lot+Hotel” – zapowiada Łukasz Neska.